Fjällräven Akka 3 R/S variant?

Hej.

Jag gick och köpte ett begagnat Fjällräven Akka 3 R/S men är nu lite fundersam över om det är någon konstig variant jag har. Jag har tittat på de bilder jag har kunnat hitta på andra Akka 3 och har inte sett någon som ser ut som mitt.

Vid en snabb blick så ser det ut som "alla andra" Akka 3.

IMG_20220616_173819.jpg

Men den har dubbla mindre ventiler på kortsidan istället för det vanliga med en större ventil. Dessutom så är det en söm hela vägen ner på kortsidan som delar ventilerna vilket jag inte har sett tidigare.

IMG_20220616_182411.jpg

Utöver det så väger komplett tält med pinnar in på ca 4,4 kg när all info jag hittar om Akka 3 säger att det ska väga 3,65 kg.

Någon som vet om detta är den vanliga Akka 3 R/S eller något som bara fanns tex en kort stund?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips