Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hilleberg Nallo 2-3GT VS Hilleberg nammatj 2-3GT
- Trådstartare Vägslav
- Start datum
Missförstånd?
Jag tror du missförstår mig. Det som varken gör från eller till är myggnätet i absidöppningen.
För visst finns det plats för både Nallo och Nammtj i vår värld
Hur jag använder mitt Nallo och mitt Nammatj skrev jag i ett tidigare inlägg.
Uffe
Fast om inget av detta hade spelat någon roll eller inte gjort till eller från hade nog tältköparna endast införskaffat Nallo eller Namatj?
Jag tror du missförstår mig. Det som varken gör från eller till är myggnätet i absidöppningen.
För visst finns det plats för både Nallo och Nammtj i vår värld
Hur jag använder mitt Nallo och mitt Nammatj skrev jag i ett tidigare inlägg.
Uffe
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
???
För visst finns det plats för både Nallo och Nammtj i vår värld[/QUOTE
Ok, då förstår jag. Det är lätt med missförstånd på (mygg)nätet.
Mvh, Stefan
Nammatj 3
är liksom Lars vad jag kommit fram till efter massor av tänk och en annan tråd här på utsidan.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=56074&highlight=nallo+nammatj
Tyvärr kunde jag inte köpa tältet i höstas för jag blev tvungen att använda pengarna till mat och hyra. (ostadiga inkomster suck)
Vi är två personer. Istället för absid så finns det extra utrymmet inne i tältet.
Tills drömtältet Nammatj 3 anländer så får mitt blå fjällräven termo g 66 duga (som för övrigt bara väger något mer än ett akto.)
är liksom Lars vad jag kommit fram till efter massor av tänk och en annan tråd här på utsidan.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=56074&highlight=nallo+nammatj
Tyvärr kunde jag inte köpa tältet i höstas för jag blev tvungen att använda pengarna till mat och hyra. (ostadiga inkomster suck)
Vi är två personer. Istället för absid så finns det extra utrymmet inne i tältet.
Tills drömtältet Nammatj 3 anländer så får mitt blå fjällräven termo g 66 duga (som för övrigt bara väger något mer än ett akto.)
Kaitum 3
Jag skulle köra på ett Kaitum 3 utan GT-absid. Så mycket yta, komfort och utrymme till facila 3 kg bruttovikt saknar motstycke på tältmarknaden i övrigt.
Spenderat mycket tid i Hillebergs, Fjällrävens, TNF:s och Marmots olika tältmodeller, men Kaitum 3 är och förblir en favorit. Dyrt som f-n, men det är värt det.
Jag skulle köra på ett Kaitum 3 utan GT-absid. Så mycket yta, komfort och utrymme till facila 3 kg bruttovikt saknar motstycke på tältmarknaden i övrigt.
Spenderat mycket tid i Hillebergs, Fjällrävens, TNF:s och Marmots olika tältmodeller, men Kaitum 3 är och förblir en favorit. Dyrt som f-n, men det är värt det.
På Nallot finns det öppning på bägge sidor av absiden. Tältet har alltså en dragkedja längs med den tredje tältstången, som Nammatj inte har. Utan att öppna denna dörröppning/dragkedja kan man inte rulla upp absiden (tältduken blir för kort helt enkelt). Förstår du hur jag menar?
/Erik
/Erik
Har även funderat över GT verisonerna, jovisst det känns ju gött att ha mycket utrymme men hur mycket använder man verkligen det till mer än att lägga kängor/ryggsäckar där?
Jag är bara inne i innertältet när jag ska sova. Ungarna däremot är där hela tiden
Jag lagar mat i absiden, vilar och tittar på utsikten. Nu har jag ett footprint så det är ju torrt och skönt att ligga och vila mot en ryggsäck eller Thermarest stolen
Jo jag tror det, Det är alltså en dragkedja längst med vid sista tältpinnen?
det syns lite på hillebergs sida om du klickardej fram till nallo tältet
http://www.hilleberg.se/default_sv.HTM
Värt att tillägga...
... kan vara att det är en baggis att fixa en tältabsid i enlighet med bilden ovan även i ett Kaitum utan GT-absid. Det är bara att lossa den främre raden av spolknappar och rulla bak innertältet (som då fortfarande går lätt att komma in i från den andra absiden) till mittstången.
... kan vara att det är en baggis att fixa en tältabsid i enlighet med bilden ovan även i ett Kaitum utan GT-absid. Det är bara att lossa den främre raden av spolknappar och rulla bak innertältet (som då fortfarande går lätt att komma in i från den andra absiden) till mittstången.
På Nallot finns det öppning på bägge sidor av absiden. Tältet har alltså en dragkedja längs med den tredje tältstången, som Nammatj inte har. Utan att öppna denna dörröppning/dragkedja kan man inte rulla upp absiden (tältduken blir för kort helt enkelt). Förstår du hur jag menar?
/Erik
Fast jag förstår inte riktigt...på mitt Tarra kan jag rulla bort hela absiden om jag lossar markfästena.
Och Tarra och Nammatj har samma typ av dragkedjeöppning. Det blir iofs en liten flik som inte kan vikas bort helt, men den är obetydlig. Samma sak går att göra på Keron...
Eller är jag ute och cyklar, menar ni gt-varianterna
//J
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg