Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hilleberg Akto + 186 cm lång?
- Trådstartare Napoleon
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kondens eller inte...
Kondens och Akto...
Då jag använder Aktot har oftast 1-3 hundar inne i tältet tillsammans med mig. Med alla ventilationsluckorna öppna, såväl ytter som innertält så tycker jag oftast att kondensen är ett litet problem sommartid.
Vintertid har jag haft problem med att det samlats snö på Aktos tak. Det blir som en "snöbassäng" en bit ner om det är vindstilla och snöar mkt. Vintertid så är däremot kondens alltid ett problem...om man inte har en kåta/millitärtält som man kan elda i...
/ Matti Holmgren, Jokkmokkguiderna
Kondens och Akto...
Då jag använder Aktot har oftast 1-3 hundar inne i tältet tillsammans med mig. Med alla ventilationsluckorna öppna, såväl ytter som innertält så tycker jag oftast att kondensen är ett litet problem sommartid.
Vintertid har jag haft problem med att det samlats snö på Aktos tak. Det blir som en "snöbassäng" en bit ner om det är vindstilla och snöar mkt. Vintertid så är däremot kondens alltid ett problem...om man inte har en kåta/millitärtält som man kan elda i...
/ Matti Holmgren, Jokkmokkguiderna
Ringstind 1/2 är ju också ett alternativ...
Tack för era svar... Det låter ju onekligen bra. Jag har spanat lite på Helsports Ringstind 1/2 också. Det som är lite synd är ju att dessa egentligen är 3-såsongstält och att de inte heller verkar vara gjorda för lika hårda väderleksförhållanden som Akto...
Tack för era svar... Det låter ju onekligen bra. Jag har spanat lite på Helsports Ringstind 1/2 också. Det som är lite synd är ju att dessa egentligen är 3-såsongstält och att de inte heller verkar vara gjorda för lika hårda väderleksförhållanden som Akto...
Nu blandar jag in ett tält till och det är Hilleberg Soulo. Har bra erfarenhet och är 188cm. Vinter används dock ett Allak mest för komfortens skull.
Jag är 193, och visst är det lite klaustrofobiskt i Aktot men det räcker till. Även för att sitta upp.
Kan du sitta rakryggad i ditt utan att huvudet sticker rätt ut i innertältsväven? det kan inte jag och jag är 3 cm kortare än du. Kanske har disponerat längden olika om du har all din längd i benen?
Kan du sitta rakryggad i ditt utan att huvudet sticker rätt ut i innertältsväven? det kan inte jag och jag är 3 cm kortare än du. Kanske har disponerat längden olika om du har all din längd i benen?
Hmm, det kanske är min hållning det är fel på
Sitter väl oftast som en hösäck.
Kör du någon form av Yoga i ditt Akto?
Kör du någon form av Yoga i ditt Akto?Skämt åsido, jag tror inte att jag sitter rakt upp med ryggen. De flesta sitter väl något böjd framåt med underarmarna vilande på låren/knäna?
Att sitta med en rak rygg är nog ganska normalt. Att inte orka hålla upp ryggen utan att ta stöd klarar de flesta
Men skämt åsido. Att sitta rakt upp och ner i öppningen fungerar mindre bra, brukar sluta med ett halvliggande. Fungerar men äör inte i mina ögon optimalt.
Jag är 186 cm lång och har ett Akto.
Funkar perfekt för mig, har inte haft nåt problem med det alls egentligen.
Innerlängden är lika lång som mitt andra tält Kaitum om jag inte minns fel och jag sover lika gott på ensamturerna i Akto som på parturerna i Kaitum.
Kondens ?
Tja, när det regnar som värst och man har gått en dagstur utan dusch så känns det ju fuktigt oavsett hur man gör...en viss del kondens kommer man aldrig undan hur man än gör.
Funkar perfekt för mig, har inte haft nåt problem med det alls egentligen.
Innerlängden är lika lång som mitt andra tält Kaitum om jag inte minns fel och jag sover lika gott på ensamturerna i Akto som på parturerna i Kaitum.
Kondens ?
Tja, när det regnar som värst och man har gått en dagstur utan dusch så känns det ju fuktigt oavsett hur man gör...en viss del kondens kommer man aldrig undan hur man än gör.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg