Hemsidor +Sarek :)

Nu när rutten är nästintill spikad för 3-5:e augusti - 19:e augusti så har jag rätt tråkigt. Har hittat ett par hemsidor med fina bilder, men vad är just era favoriter?

Posta hemsidor alltså! :)

// Jocke

Vilken väg blir det? Själv lämnar jag (om allt går enligt plan) sarek den 5:e 6:e nånting via vaisaluokta.

GustavOh; sa:
Vilken väg blir det? Själv lämnar jag (om allt går enligt plan) sarek den 5:e 6:e nånting via vaisaluokta.

Happ, vi ska iväg exakt samma tid vi.. ;)

Kort sammanfattat:

Kvikkjokk
Pårte 2005
Nåite
Alkavare
Ev. Sarektjåhkko sydtoppen samt stortoppen, beror på sällskap
Vargtoppen
Kavapakte
Gavelberget
Kantberget
Nijak
Ahkka 2015
Sarektjåhhko Nordtoppen
Låddebakte
Skjerfe
Saltoluokta

// Jocke

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Joakim Ambrosson; sa:
GustavOh; sa:

Happ, vi ska iväg exakt samma tid vi.. ;)

Kort sammanfattat:

Kvikkjokk
Pårte 2005
Nåite
Alkavare
Ev. Sarektjåhkko sydtoppen samt stortoppen, beror på sällskap
Vargtoppen
Kavapakte
Gavelberget
Kantberget
Nijak
Ahkka 2015
Sarektjåhhko Nordtoppen
Låddebakte
Skjerfe
Saltoluokta

// Jocke

12 toppturer på två veckor.. Det är till att ligga på latsidan för herrn! ;)

Haha, ja, till skillnad från tidigare "spy-vandringar" är detta en relativt lugn vandring, så lär väl ligga och ta Power-naps uppe på varje topp och njuta av utsikten ;)

// Jocke

GustavOh; sa:
Även jag kommer att irra runt i trakterna fast startar lite tidigare. Någonstans i slutet vecka 30 / början vecka 31 går jag in via Ritsem för att, i princip, gå runt Ruohtesmassivet (motsols). Vem vet... våra stigar kanske korsas så att vi ses IRL.
Mina planer hittar man i tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=44227

MVH ///Claes

cnygardh; sa:
Även jag kommer att irra runt i trakterna fast startar lite tidigare. Någonstans i slutet vecka 30 / början vecka 31 går jag in via Ritsem för att, i princip, gå runt Ruohtesmassivet (motsols). Vem vet... våra stigar kanske korsas så att vi ses IRL.
Mina planer hittar man i tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=44227

MVH ///Claes

Det blir tyvärr en rätt komprimerad tur. Raka spåret salto-rinim-pastavagge-ruotesvagge. Ser du ett rött Akto (importerat av trådstartaren ovan) så kan det mycket väl vara jag. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips