Har någon provat Epic 18X?

Sitter redan så långt bak jag kan utan att få kontakt med sargkanten! Det funkar dock om jag sitter med lite rakare ben än vanligt!

/Janne

18X sport

I senaste nummret testar Sea Kayaker kajaken i stort test. Den rörliga bakdelen fick mindre bra betyg och ska byggas om. Fotstöden har även problem med justeringen. Bra fart, workout paddling i 1 timme 5.2 knop och max strax under 7.

I senaste nummret testar Sea Kayaker kajaken i stort test. Den rörliga bakdelen fick mindre bra betyg och ska byggas om. Fotstöden har även problem med justeringen. Bra fart, workout paddling i 1 timme 5.2 knop och max strax under 7.

Testet gäller Epic 18X sport. Den är breddad i vattenlinjen ca 1" (2,5 cm) jämfört med den vanliga 18X. Så den flyter högre och kan därmed få en sämre rodereffekt. Har annars bara hört gott om roderfunktionen på 18X. Förmodligen är det för dyrt att bygga så de vill byta ut det av den orsaken.

18X sport

Testet gäller Epic 18X sport. Den är breddad i vattenlinjen ca 1" (2,5 cm) jämfört med den vanliga 18X. Så den flyter högre och kan därmed få en sämre rodereffekt. Har annars bara hört gott om roderfunktionen på 18X. Förmodligen är det för dyrt att bygga så de vill byta ut det av den orsaken.

Tror att de tänker göra fenan lite djupare om jag fattade rätt då det var problem i medsjö./BL

Nytt roder

Enligt Oscar Chalupsky kommer det nya rodret se ut som dagens, dock med en fjädrande fena som sticker ner för att få bättre grepp i sjö. Det ska gå att eftermontera. Dock vet jag inte när det kommer.

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips