Har någon provat Cabela's (www.cabelas.com)?

Hej! Undrar om någon har någon erfarenhet från den amerikanska jakt/friluftsaffären Cabela's (www.cabelas.com). Stort utbud och ganska bra priser (lite beroende på dollarn, även inkl. frakt). Hur är kvalitén på de produkter som säljs under deras eget varumärke? Några problem med den svenska tullen?

Tror det är bra kvalitet efter vad jag har hört från någon. Har nyligen beställt ett par ullbyxor (vadmal) därifrån och de är på väg. Blir ganska billigt eftersom det är överskott (ca 230 kr med porto och frakt har jag för mig). Om jag inte missförstått det så kan du nog få hemskickat en gratis katalog från dem (har själv en äldre och deras saker verkar vara av bra kvalitet). Har läst i något annat inlägg härifrån att Cabelas skulle vara meningslöst att handla ifrån pga höga frakt- och portokostnader och det kan nog stämma om man köper dyrare grejor..? (Byxorna kostade 6 dollar styck).

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips