Har någon klättrat

Hej klättervänner!
Jag och ett par vänner tänkte klättra Nygrens led i Kebnekaise i sommar. Finns det någon som klättrat den, kanske har ni förare över området? Tips och hjälp önskas. Hör gärna av er!
Tack på förhand
Anders

Vars?

Vars kan man kika på förare över Keb området? Måste man va på fjällstationen eller kan man få tag på den nånstans närmare?

Ny kebförare

Det sägs att guiderna i Keb jobbar på en ny bättre detaljerad förare över området. Huruvida detta är sant eller ej, vet jag inte. Jag har försökt få tag på denna, men det verkar vara så att guiderna håller hårt på sina papper, tyvärr. Vore trevligt om en sådan kunde ges ut, tex av SKF. Den gamla kopierade varianten från 70-talet, behöver lite revision och framförallt en koppling till moderna graderingar, så att man vet vad man ger sig in på.

Micke - som mycket gärna skulle sätta tänderna i en ny förare över Keb

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips