Har någon klättrat

Hej klättervänner!
Jag och ett par vänner tänkte klättra Nygrens led i Kebnekaise i sommar. Finns det någon som klättrat den, kanske har ni förare över området? Tips och hjälp önskas. Hör gärna av er!
Tack på förhand
Anders

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Vars?

Vars kan man kika på förare över Keb området? Måste man va på fjällstationen eller kan man få tag på den nånstans närmare?

Ny kebförare

Det sägs att guiderna i Keb jobbar på en ny bättre detaljerad förare över området. Huruvida detta är sant eller ej, vet jag inte. Jag har försökt få tag på denna, men det verkar vara så att guiderna håller hårt på sina papper, tyvärr. Vore trevligt om en sådan kunde ges ut, tex av SKF. Den gamla kopierade varianten från 70-talet, behöver lite revision och framförallt en koppling till moderna graderingar, så att man vet vad man ger sig in på.

Micke - som mycket gärna skulle sätta tänderna i en ny förare över Keb

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips