håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle.

Äldre prylar

var nog i högre grad överdimensionerade innan femberäkningar blev legio.
Visst nya prylar kan vara bättre om det vikten det hänger på men annars är det inte givet.

Eller så vill man vara originell och en riktig karl genom att visa vilka gamla prylar man kan köra med? Jag anser, för det mesta, att det som är gammalt inte blir sämre men de nya lösningarna och materialen blir bättre.

Järnspett har inte förnyats och likaledes är det med många bra grejor. Miraklens tid är ännu inte här när det gäller vardagsprylar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
var nog i högre grad överdimensionerade innan femberäkningar blev legio.
Visst nya prylar kan vara bättre om det vikten det hänger på men annars är det inte givet.

Intressant, kan du ge några exempel? Jag ser det som att t.ex byxor har blivit lättare, slitstarkare men även dyrare med de nya materialen jämfört med bomull. Fleece tröjor har för mig varit lättare och slitstarkare än ull osv. Att de gamla materialen har sina fördelar är det väl ingen som säger emot? Men... Var tid har sin tid!

Pojkar, pojkar nu får ni sluta bjäbba. Män utan motorspett bör inte ens få yttra sig när vuxna pratar. Jag är inte från stan men ibland så lämnar jag djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Då är det bäst att ni håller er inomhus!

Jag håller inte riktigt med dig, javisst spettet finns kvar, men det finns utvecklade modeller av den.

http://sibsab.se/files/Broschyrer/Broschyr Cobra Combi.pdf

Om jag får välja så tar jag den moderna varianten:)

Järnspett och bilmaskin är 2 helt skilda saker med helt olika användningområden. Ett hederligt gammalt järnspett är oslagbart i vissa situationer. Men jag skulle inte använda järnspett till att bila upp ett betonggolv heller =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips