Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Haglöfs Skarja.
- Trådstartare Lischke
- Start datum
Ramsäckar är bäst! Nä, men gillar man ramsäckar så kan Skarjan vara ett alternativ. Med en packpåse så har man plötsligt en rejäl baddare, som inte är särskilt tung heller. Dessutom har systemet med separat packpåse sina fördelar, och iofs sina nackdelar.
På mig sitter Skarja urdåligt. Jag har fått saftiga skavsår på höft och rygg, vilket jag aldrig fått av andra (ram-)säckar som varit mycket tyngre lastade. Dessutom nötte jag igenom tyget under en vandring på ett par dagar; en låda nötte ett 5x1 cm stort hål. Så, jag avskyr säcken och skulle inte ta emot en, ens för 1200:-, men din rygg är troligtvis en annan än min. Prova! Prova med rejäl belastning!
På mig sitter Skarja urdåligt. Jag har fått saftiga skavsår på höft och rygg, vilket jag aldrig fått av andra (ram-)säckar som varit mycket tyngre lastade. Dessutom nötte jag igenom tyget under en vandring på ett par dagar; en låda nötte ett 5x1 cm stort hål. Så, jag avskyr säcken och skulle inte ta emot en, ens för 1200:-, men din rygg är troligtvis en annan än min. Prova! Prova med rejäl belastning!
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Jag har en gammal Skarja som jag har haft i över 20 år. Säcken är fortfarande felfri. För några år sedan moderniserade jag bärsystemet. Både bälte och axelremmar var betydligt enklare i det ursprungliga utförandet. Av och till har jag gått i affärerna och tittat på modernare säckar, men det har alltid slutat med att jag har behållit min gamla Haglöfssäck trots att ramen har blivit lite misshandlad med åren. När jag fick se att man skulle sälja ut återstående Skarja, skyndade jag mig därför att köpa en, och den räknar jag med ska hänga med lika länge som jag själv.
Bärbältet och den väv som stöder mot ryggen kan flyttas upp och ned på ramen så att det passar bärarens rygglängd.
Bärbältet och den väv som stöder mot ryggen kan flyttas upp och ned på ramen så att det passar bärarens rygglängd.
En bra säck som går att få billigt begagnad är (hör och häpna!) Berghaus Vulcan. Köpte nyligen två i hyfsat skick för 500/st + frakt... Men, den har ju integrerad ram, så där faller den idén.
Kolla på www.allaannonser.se, där hittar man bl a en Haglöfs Alaska för 1300:- (bvsa).
Kolla på www.allaannonser.se, där hittar man bl a en Haglöfs Alaska för 1300:- (bvsa).
Hej!Strykarräven; sa:En bra säck som går att få billigt begagnad är (hör och häpna!) Berghaus Vulcan. Köpte nyligen två i hyfsat skick för 500/st + frakt... Men, den har ju integrerad ram, så där faller den idén.
Jag kan faktiskt tänka mig att köpa en med integrerad ram, om den är stadigare än min nuvarande softpack. Berghaus Vulcan ska visst vara en bra ryggsäck, jag får kolla in länken.
MVH
Carl
Lischke; sa:Jag kan faktiskt tänka mig att köpa en med integrerad ram, om den är stadigare än min nuvarande softpack. Berghaus Vulcan ska visst vara en bra ryggsäck, jag får kolla in länken.
Vulcan regerar.
Men i ärlighetens namn är det en säck du bör undvika om du är känslig för ryggsvett. Den sitter nämligen som fastskruvad i ryggraden (vilket till viss del är positivt, men räkna med en mörk fläck på ryggen).
Jo, utsidan.se är hemsökt av de sk Vulcanisterna. Nog om dessa. Haglöfs Alaska har jag använt med stor behållning, tyckte att det var en mycket bra säck, men den såldes när jag fick "ärva" en ännu bättre (dyrare) Berganssäck, som jag numera slitit ut (...)
Vulcan-säckarna hittas relativt billigt via ebay.co.uk, eller ebay.com. I Holland verkar det krylla av Vulcans, så det är värt att kolla på holländska annonssidor.
En holländsk friluftsbutik som säljer beg Berghaus Vulcan för 65 Euro + 20 Euro om man vill ha med sidofickorna, hittar du på: http://www.wildeurope.nl/ADVERTENTIES/Berghaus Cyclops II Vulcankopie.jpg. De är lätta att ha att göra med, bara att maila.
Lycka till!
Vulcan-säckarna hittas relativt billigt via ebay.co.uk, eller ebay.com. I Holland verkar det krylla av Vulcans, så det är värt att kolla på holländska annonssidor.
En holländsk friluftsbutik som säljer beg Berghaus Vulcan för 65 Euro + 20 Euro om man vill ha med sidofickorna, hittar du på: http://www.wildeurope.nl/ADVERTENTIES/Berghaus Cyclops II Vulcankopie.jpg. De är lätta att ha att göra med, bara att maila.
Lycka till!
Vad kan det bli i SEK? Kan man räkna med 1000:- inkl frakt?
EDIT: http://www.wildeurope.nl/ADVERTENTIES/Berghaus Cyclops II Vulcankopie.jpg
I länken står det vulcankopie... Betyder det vulcankopia?
[Ändrat av Lischke 2006-01-10 kl 14:59]
EDIT: http://www.wildeurope.nl/ADVERTENTIES/Berghaus Cyclops II Vulcankopie.jpg
I länken står det vulcankopie... Betyder det vulcankopia?
[Ändrat av Lischke 2006-01-10 kl 14:59]
Liknande trådar
- Svar
- 10
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 32
- Visningar
- 5 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev