Haglöfs Alaska packsäck

Hej, Har precis köpt en Haglöfs alaska ramryggsäck där den undre packsäcken man spänner fast saknas.
Någon som har nån idé på en säck som kan passa? Gärna vattentät. Funderat på typ en sjösäck eller något, men vet inte om det är en bra idé.

Tack för svar

Om du väljer en 30l torrsäck eller dito dagstursäck är väl mest upp till dig. Ego körde länge med den senare när storsäcken behövdes.
Numera behöver allt över 50 l möjligheten att stramas in. YMMV

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
köpa min

Hej

Jag har en orginalsäck som du kan få köpa. Grön med den gamal Haglöfsloggan på. Slå mig en pling om du vill 0706643862.

Lånar tråden lite och letar efter en "packsäck" på 15-25L som även går att användas som en ryggsäck. jag ser helst att den är toppmatat och vattentät, men är öppen för förslag så länge den passar in på ramen under väskan och inte sticker ut för mycket på sidorna.

tanken är att använda den som en dagsturssäck under långturerna för att slippa konka runt på hela alaskan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips