Haglöfs Alaska Snölås

Hej Som flera andra har jag lagt beslag på en Haglöfs Alaska troligen från 98-99.
det ligger någon beläggning på insidan som har blivit klibbig hur gör ni med den. Jag antar att det är den det beror på att snörena i snölåsen glider väldigt trögt. Har någon en bra lösning för att få snören att glida bättre?

grövelsjön.jpg

Frågan om åtgärd mot klibbig polyuretanbeläggning har behandlats ett antal gånger här på utsidan. Sök på "polyuretanbeläggning" och sedan på Söka på Utsidan med Google så får du flera napp.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
det ligger någon beläggning på insidan som har blivit klibbig hur gör ni med den
Tvättar säcken ut-och-in-vänd i tvättmaskinen - på långa 60-graders-
programmet. Brukar knäcka såväl polybeläggningen som läderdelarna.

Regnskyddsöverdrag blir obligatoriskt efteråt, företrädesvis ett
som INTE har någon påträngande stor reklamlogoblaffa! Vi har
mer än nog av obetald reklam omkring oss i friluftsmiljön redan!
/Odd

Ta bort skinn och sy tillbaka efter tvätt!
Snören och nylonband.
Om du har rund dragkedjeöppning är det en 99 och är då den allra sista alaska innan H logga enligt min uppfattning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips