Grek klättring

Ska ner till Grekland med flickvän i sommar. Vi ska båtluffa där nere en månad ungefär. Givetvis åker repet mm med då vi ska svänga förbi Kalymnos ettlitet tag för å klättra.

Hur ser det ut annars med klättring runt om i Grekland och dess övärld, någon som vet?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På kreta finns lite. Inte långt från
en stad, Chania, vid en fin och lugn
strand som är populär bland am.soldarer.
Finns en topp som ser mycket fin ut på
håll, går att klättra där. En bit in mot
land finns ett mycket sjyst boulder område.

segla lungt

Passa på

Ska ni till Kalymnos så passa på att klättra neråt också. Det finns många bra och spännande grottor på ön.

/G

Klättring Kreta

Gör ett trådlyft. :)

Skall Till Kreta i sommar en vecka och undrar om det är nån som känner till områder runt Chania. Boulder eller sportklättring.. Finns det nån klätterklubb man kan ta kontakt med? Ledare/klätterkarta över området? Ingen av de jag åker med klättrar men jag klarar inte av att gå runt i stan eller ligga på stranden... Får antingen hitta nån där nere eller lära Tjejen att säkra/spotta...

Dela gärna med er av era erfarenheter om klättring på Kreta

// Johan

Klättring i Grekland.

Jag bor i Grekland och jag började för ett par år sedan att träna klättring. Det är ett paradis för klätterintresserade. Det finns väggar, med olika svårighetsgrader, preparerade för klättning överallt!!! Var man än kommer ute i bergslandskapet, även på ställen man mist anar, finns det preppade väggar. Intresset är stort och man kan träna utomhus i stort sätt året om.

Om någon vill ha tips hör av er!

Stenbocken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips