gps venture problem

Jag har problem med min e-trex venture .
Den hittar inga satteliter .
Jag har återställt alla inställningar till fabriksinställningar .
Det hände efter att jag hade gpsen avstängd en längre tid (4 månader ) när jag startade den hittade den inga sateliter . Då uppdaterade jag den på garmins
hemsida men ingen skillnad.
Någon som varit med om liknande?
Enkelt fel eller?
Dyrt att laga ?

tacksam för svar och hjälp

jimmy.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
stikopers; sa:
Jag har problem med min e-trex venture .
Den hittar inga satteliter .
Jag har återställt alla inställningar till fabriksinställningar .
Det hände efter att jag hade gpsen avstängd en längre tid (4 månader ) när jag startade den hittade den inga sateliter . Då uppdaterade jag den på garmins
hemsida men ingen skillnad.
Någon som varit med om liknande?
Enkelt fel eller?
Dyrt att laga ?

tacksam för svar och hjälp

jimmy.

Hjälper inte reset har du 3 års garanti, vilket de står för, jag fick min utbytt efter ca ett årdå displayen knasade lite.

Jag lånade i vintras en Garmin 76 som legat utan batterier i flera månader. När jag hade väntat 10 minuter och inget hänt var, jag övertygad om att GPSen var trasig. Men efter ytterligare en tid (0.5- 1 h) började den ta in något så att satellitstaplarna visades.

Möjligen kan det gå fortare att få igång en GPS som förlorat alla gamla data, om man ställer in i vilket land man befinner sig. Kolla i manualen.

Per Brune

Tre år?

mspn; sa:
Hjälper inte reset har du 3 års garanti, vilket de står för, jag fick min utbytt efter ca ett årdå displayen knasade lite.
Många har tydligen fått kostnadsfri hjälp också efter garantitiden men åtminstone jag har aldrig sett att man officiellt utlovar någon längre garanti än ett år på GPS:er:
http://www.garmin.com/support/warranty.html

Sportmanship lämnar enligt vad jag minns sedan tidigare två års garanti på enheter sålda i Sverige men var har du sett att det är tre års garanti?

Re: Tre år?

PR; sa:
mspn; sa:
Många har tydligen fått kostnadsfri hjälp också efter garantitiden men åtminstone jag har aldrig sett att man officiellt utlovar någon längre garanti än ett år på GPS:er:
http://www.garmin.com/support/warranty.html

Sportmanship lämnar enligt vad jag minns sedan tidigare två års garanti på enheter sålda i Sverige men var har du sett att det är tre års garanti?

Här står det http://www.soltek.se/gps/garnav.htm

jag har säkert läst det på fler ställen men hittar det inte nu.
Hittar det inte ens i mina svenska Garmin broschyrer, vilket jag tycker är lite märkligt. För 3 års garanti är ovanligt och är väl ett bra försäljningsargument.

Per Brune

I och med att alla nu ger två års garanti, fick de väl ta i och öka till tre år, för att fortsätta att vara bättre än andra.
Något måste ju uppväga den dåliga serviceandan, som många har vittnat om här.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips