GPS kartor med höjdkurvor

I senaste numret av Svensk Jakt finns en artikel om Garmins nya kom-radio "Rino" med inbyggd GPS, bla möjlighet att visa andra kom-radio ägares positioner!

Mest intressant är väl dock att det sägs att generalagenten Sportsmanship har bekräftat att arbete pågår med att ta fram kartor med höjdkurvor, likt de norska på http://www.belanor.no. Inget nämns om pris eller när dom kommer...

Re: Höjdkurvor

Läste själv detta igår och väntar med stor spänning på att detta kommer ut på vår marknad. Har just avslutat ett arbete med att lägga ut 40-talet jaktpass på en digital LM-fastighetskarta,med hjälp av Jaktstigen 3.0
Det fungerade mycket bra,även om jag själv som trög amatör, fick lära av en hel del egna misstag.Lyckan blir dock fullständig med att ha tillgång till detaljerad kartbild i GPS´n,med allt vad det innebär.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Rätt sajt?

Har köpt en GPS med massor av MB (Sportrak Pro) och blev mycket besviken när jag insåg att "Sverigetäckningen" på leverantörens rätt dyra nedladdningsbara karta slutade ungefär mitt på Sverige.

Men är verkligen detta rätt webbadress till den norska leverantören av nedladdningsbara kartor? Jag hittar ingen info om någon sådan produkt.

--- Per

Magellan SporTrak Pro

Under december månad släpps Magellans World Wide Basemap med täckning för HELA världen. Den har visserligen inte stigar eller mindre vägar men väl topografi dvs. höjdkurvor och alla sjöar, vattendrag m.m.. WW Basemap funkar till MAP 330, SporTrak MAP, SportRak Pro samt Meridian serien.

Re: Magellan SporTrak Pro

torbos; sa:
Under december månad släpps Magellans World Wide Basemap med täckning för HELA världen. Den har visserligen inte stigar eller mindre vägar men väl topografi dvs. höjdkurvor och alla sjöar, vattendrag m.m.. WW Basemap funkar till MAP 330, SporTrak MAP, SportRak Pro samt Meridian serien.
Finns det någon demo på webben?

/Janne

kartor med höjdkurvor till Garmin?

Någon som vet någonting? Eller finns det redan? Norrbaggarna har väl lyckats med det så vitt jag förstår.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips