GPS kartor med höjdkurvor

I senaste numret av Svensk Jakt finns en artikel om Garmins nya kom-radio "Rino" med inbyggd GPS, bla möjlighet att visa andra kom-radio ägares positioner!

Mest intressant är väl dock att det sägs att generalagenten Sportsmanship har bekräftat att arbete pågår med att ta fram kartor med höjdkurvor, likt de norska på http://www.belanor.no. Inget nämns om pris eller när dom kommer...

Re: Höjdkurvor

Läste själv detta igår och väntar med stor spänning på att detta kommer ut på vår marknad. Har just avslutat ett arbete med att lägga ut 40-talet jaktpass på en digital LM-fastighetskarta,med hjälp av Jaktstigen 3.0
Det fungerade mycket bra,även om jag själv som trög amatör, fick lära av en hel del egna misstag.Lyckan blir dock fullständig med att ha tillgång till detaljerad kartbild i GPS´n,med allt vad det innebär.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Rätt sajt?

Har köpt en GPS med massor av MB (Sportrak Pro) och blev mycket besviken när jag insåg att "Sverigetäckningen" på leverantörens rätt dyra nedladdningsbara karta slutade ungefär mitt på Sverige.

Men är verkligen detta rätt webbadress till den norska leverantören av nedladdningsbara kartor? Jag hittar ingen info om någon sådan produkt.

--- Per

Magellan SporTrak Pro

Under december månad släpps Magellans World Wide Basemap med täckning för HELA världen. Den har visserligen inte stigar eller mindre vägar men väl topografi dvs. höjdkurvor och alla sjöar, vattendrag m.m.. WW Basemap funkar till MAP 330, SporTrak MAP, SportRak Pro samt Meridian serien.

Re: Magellan SporTrak Pro

torbos; sa:
Under december månad släpps Magellans World Wide Basemap med täckning för HELA världen. Den har visserligen inte stigar eller mindre vägar men väl topografi dvs. höjdkurvor och alla sjöar, vattendrag m.m.. WW Basemap funkar till MAP 330, SporTrak MAP, SportRak Pro samt Meridian serien.
Finns det någon demo på webben?

/Janne

kartor med höjdkurvor till Garmin?

Någon som vet någonting? Eller finns det redan? Norrbaggarna har väl lyckats med det så vitt jag förstår.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips