Gotland - utflyktsmål

Vi ska till Gotland över en helg och är sugna på härliga dagsutflyktsmål / vandring / annat. Gillar hav, stränder och ruskigt väder och platser utan en massa folk. Hoppas på en mysig höstutflykt. Var ska man ta vägen för att uppleva det bästa av Gotland?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vändburg

Hej.
Eftersom jag bor på Gotland så kan jag tipsa om många bra ställen. Många är dock svåra att förklara vägen till såhär över internet.

Men något ni inte får missa är Vändburg på sydöstra Gotland. Ett pärlbvand av rauar, öppna hav och mysiga krypin bland enesbuskar för tältning. Ett minus är dock att där KAN det vara ganska många turister.

Ett annat tips är östergarnslandet. Vandra från grogarnsberget och vidare söderut.
Frågor så maila gärna
http://mariadahlstrom.webblogg.se/

onsdag vecka 27...

Bär det av till Gotland för två veckors vandring runt ön, börjar och gå norr ut från Visby så får man se hur långt man kommer... Så jag tycker att detta är en kanon tråd och tar också tacksamt imot alla tipps och ideer från de som känner ön.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips