Gotland - utflyktsmål

Vi ska till Gotland över en helg och är sugna på härliga dagsutflyktsmål / vandring / annat. Gillar hav, stränder och ruskigt väder och platser utan en massa folk. Hoppas på en mysig höstutflykt. Var ska man ta vägen för att uppleva det bästa av Gotland?
 
Vändburg

Hej.
Eftersom jag bor på Gotland så kan jag tipsa om många bra ställen. Många är dock svåra att förklara vägen till såhär över internet.

Men något ni inte får missa är Vändburg på sydöstra Gotland. Ett pärlbvand av rauar, öppna hav och mysiga krypin bland enesbuskar för tältning. Ett minus är dock att där KAN det vara ganska många turister.

Ett annat tips är östergarnslandet. Vandra från grogarnsberget och vidare söderut.
Frågor så maila gärna
http://mariadahlstrom.webblogg.se/
 
onsdag vecka 27...

Bär det av till Gotland för två veckors vandring runt ön, börjar och gå norr ut från Visby så får man se hur långt man kommer... Så jag tycker att detta är en kanon tråd och tar också tacksamt imot alla tipps och ideer från de som känner ön.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.