Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
De måste ha fixats efter att jag gick där 2018! Stugan var helt ny då och de höll på att renovera boden utanför, men spänger och broar var absolut inte i toppskick. Går man norrifrån som jag gjorde så blir det ju mycket blötare när man kommer ner i Jämtland, och leden mot Ankarede är väl mer att betrakta som vinterled över oändliga myrar...Helt rätt, strax innan det blir fina spänger över myrarna när man väl når västerbottensfjällen!
De måste ha fixats efter att jag gick där 2018! Stugan var helt ny då och de höll på att renovera boden utanför, men spänger och broar var absolut inte i toppskick. Går man norrifrån som jag gjorde så blir det ju mycket blötare när man kommer ner i Jämtland, och leden mot Ankarede är väl mer att betrakta som vinterled över oändliga myrar...
Här kommer en bild på en glaciär som tidigare var känd för sitt vackra isfall:
Visa bilaga 48159
Det är inte utan att man undrar. Jag var förbi där 2023 och det är mycket öppet vatten framför med tanke på att den gick ända fram till sjöns utlopp fram till 2013.Hm. Inte kan väl Salajiegna ha dragit sig tillbaka så mycket sedan jag var där för 8 år sedan, eller går det så snabbt numera?
Det stämmer alldeles utmärkt. Min bild är tagen bara någon månad före din, men det var ju en rejäl värmebölja i slutet av juli förra sommaren.
Jo det går fort. Så här såg den ut första gången jag var förbi där 2006:Jösses vad den krymptSenast jag var där 2021 och det ser ut att ha hänt mycket med avsmältningen sen dess.
Helt rätt. Vi hittade inte heller ett bra ställe utan fick ta oss ned en bra bit.Njavvejågåsj, med Slugga i fjärran. Gick över där i somras, men på ett smalare ställe. Besvärligt!