Gissa position

Här är en lite vidare vy tagen något hundratal meter från det förra fotot. Granarna syns på bergskanten till vänster i den här bilden.

Visa bilaga vgjygkhjgfg.jpg

Jag skulle tro att vi ser åtminstone hälften av de platser som driatic nämnt i sina gissningar!

Intressant, hur hamnade du där? Kan inte vara många som har vägarna förbi och rör sig i dessa trakter. Kanske är mest renägare och rip-/fågeljägare som hittar till dessa områden?

Hur som helst lämnar jag över till valfri som vill bidra med en ny fråga. Gärna något i denna tråd mer ovanligt område.

Intressant, hur hamnade du där? Kan inte vara många som har vägarna förbi och rör sig i dessa trakter. Kanske är mest renägare och rip-/fågeljägare som hittar till dessa områden?
Hösttur från Kallsedet till Storlien. Jag mötte några ripjägare på turen, men inte en enda vandrare! Inte ens gröna-bandarna verkar våga sig ut på blötmyrarna längs riksgränsen i norra Jämtland...
Hur som helst lämnar jag över till valfri som vill bidra med en ny fråga. Gärna något i denna tråd mer ovanligt område.
Då skickar jag in en ny bild igen! Inte lika öde på vandrare som den senaste, men ändå tagen utanför de vanligaste vägvalen:
huighkgkhfj.jpg

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Åsen och vattendraget ger mig känslan av Ljungan strax ovanför rastskyddet Ljungan, så jag lägger in den gissningen även om känslan inte matchas av detaljer i kartstudier.

Åsen och vattendraget ger mig känslan av Ljungan strax ovanför rastskyddet Ljungan, så jag lägger in den gissningen även om känslan inte matchas av detaljer i kartstudier.
Dalbottnen är som vi ser ett gammalt isälvslandskap precis som vid Ljungans källflöden, men det här ligger lååångt norr om Ljungan.

En sån där lång ås finns ju i Vavrratvuopmi vid Pältsan, men jag tror inte vi är så låååångt norrut😉
Nej,

Däruppe var jag för några år sedan, men det är ju som sagt låååångt norrut!

Det här är i ett generellt mycket välbesökt område, men just den leden jag tältar utefter här är det inte så många som väljer.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.