Gissa position

Jag har tältat nere i backen mot sjön där så det var inte så svårt att känna igen sig:
vbjkghfkghlgf.jpg

Naturen i det här området är ju väldigt karakteristisk med all exponerad granit. Ska man hitta något liknande så måste man långt norrut i landet.

Här kommer en ny bild där det inte heller går många vandrare, men det finns ju några sjöar på bilden som kanske går att identifiera?

bcjlvhbiyghl.jpg

Jag tycker att det ser ut som att vi skulle kunna vara i Jämtland och Skäckerfjällen? Kanske på Storfjällets sluttningar? Isåfall kunde sjön till vänster vara Äcklingen och längre bort ser vi en liten del av Kallsjön?

Jag tycker att det ser ut som att vi skulle kunna vara i Jämtland och Skäckerfjällen? Kanske på Storfjällets sluttningar? Isåfall kunde sjön till vänster vara Äcklingen och längre bort ser vi en liten del av Kallsjön?
Du har hamnat i helt rätt fjällområde, men sjöarna är fel och fotoplatsen skulle kunna sägas vara raka motsatsen till Storfjället även om kamerariktningen är ungefär densamma!

Då gissar jag på att vi står på Sundsvalen och ser Anjan till vänster och kanske Juvuln till höger? Skäckerfjällen borde vara mittemot fotografen :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips