Gissa position

Här är en lite vidare vy tagen något hundratal meter från det förra fotot. Granarna syns på bergskanten till vänster i den här bilden.

Visa bilaga vgjygkhjgfg.jpg

Jag skulle tro att vi ser åtminstone hälften av de platser som driatic nämnt i sina gissningar!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Intressant, hur hamnade du där? Kan inte vara många som har vägarna förbi och rör sig i dessa trakter. Kanske är mest renägare och rip-/fågeljägare som hittar till dessa områden?

Hur som helst lämnar jag över till valfri som vill bidra med en ny fråga. Gärna något i denna tråd mer ovanligt område.

Intressant, hur hamnade du där? Kan inte vara många som har vägarna förbi och rör sig i dessa trakter. Kanske är mest renägare och rip-/fågeljägare som hittar till dessa områden?
Hösttur från Kallsedet till Storlien. Jag mötte några ripjägare på turen, men inte en enda vandrare! Inte ens gröna-bandarna verkar våga sig ut på blötmyrarna längs riksgränsen i norra Jämtland...
Hur som helst lämnar jag över till valfri som vill bidra med en ny fråga. Gärna något i denna tråd mer ovanligt område.
Då skickar jag in en ny bild igen! Inte lika öde på vandrare som den senaste, men ändå tagen utanför de vanligaste vägvalen:
huighkgkhfj.jpg

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Åsen och vattendraget ger mig känslan av Ljungan strax ovanför rastskyddet Ljungan, så jag lägger in den gissningen även om känslan inte matchas av detaljer i kartstudier.

Åsen och vattendraget ger mig känslan av Ljungan strax ovanför rastskyddet Ljungan, så jag lägger in den gissningen även om känslan inte matchas av detaljer i kartstudier.
Dalbottnen är som vi ser ett gammalt isälvslandskap precis som vid Ljungans källflöden, men det här ligger lååångt norr om Ljungan.

En sån där lång ås finns ju i Vavrratvuopmi vid Pältsan, men jag tror inte vi är så låååångt norrut😉
Nej,

Däruppe var jag för några år sedan, men det är ju som sagt låååångt norrut!

Det här är i ett generellt mycket välbesökt område, men just den leden jag tältar utefter här är det inte så många som väljer.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.