Gissa position

Bild.jpg

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Givetvis var det rätt!
Lulep- och Alep Spádnek som på lulesamiska ska betyda Nedströms och uppströms fågel, antar att det är fågelvinge-formen som gett berget namnet.
Till skillnad från de flesta som undviker Rapadalens ogenomträngliga djungel så tycker jag den är mycket givande att vandra i och skulle gärna bestiga alla lägre berg nere i dalen vid tillfälle.
Nästa bild lifelike.

Mot öppnare vyer och flackare landskap. En utav de finare tältplatserna jag har haft förmånen att vara på. Jag tror inte dalen/området har ett namn men vattendraget däremot så frågan blir - vad är namnet på det?

IMG_0633.jpeg

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Camillas bild #19528 från Nallotoppen väckte minnen, jag har också varit på en fjälltopp i dimma, flera gånger tom. Tex den finska Halti och de norska Galdhöpiggen och Glittertind. Några toppar i Sverige har det också varit, här en topp, men vilken:
IMG_0218.JPG

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.