Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det är norr om Ritsem. På bilden flyter vattnet ungefär i ostlig riktning.Det inte ut att vara glaciärvatten, och det lämpligaste sättet att gå över Gådokjåhka är ju bron, inte vada. Vattnet ser ut att rinna åt norr. Jag föreslår Siellajohka?
Norrut!Påminner lite om Gådokjåhkå nedanför bron men då borde väl sidorna vara brantare. Så jag kompletterar väl Sauvakavelijas fråga - norr eller söder om Gådokjåhkå?
Jag har nog nånslags fix ide med Abisko alperna, men gissar ändå Nissonvaggejohka?Det är norr om Ritsem. På bilden flyter vattnet ungefär i ostlig riktning.
Bästa gissningen. Din tur!Jag har nog nånslags fix ide med Abisko alperna, men gissar ändå Nissonvaggejohka?
Ja, den bästa gissningen är väl den rätta. Den jokken kan ibland vara lite knepig att vada, har jag fått veta, har inte själv varit där än. Nästa bild, här har man på sistone tagit bra initiativ att tillfredställa fjävandrarens behov, vissa servicerna har ju blivit fördubblade. Vilken fjällstuga är det frågan om?Bästa gissningen. Din tur!