Gissa position

Jag är väldigt imponerad av ditt fotografi. En fin raritet du kan vara stolt över. Få personer mödar sig att ta sig dit. Ovanligt minst sagt!

Jag besökte området 1996, året efter Claes Grundsten gett ut boken om området. Jag siktade på Kustar och Meteoritsjön. Tyvärr, det jag mötte där var ett ohyggligt oväder, minnesvärt nog det. Sedan besökte jag Mavas 2004 i solsken.

Nåja, var vandring har sin charm.

Ny bild var det ju....
Här kommer den:

Två kända toppar, vad heter de två?
Och vad heter glaciären som hänger ned mellan de två?

Frågebild a.JPG

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kul! Jag får för mig att det är Niják som är i förgrunden till höger, men kan inte riktigt förstå vad som syns till vänster? Är det Jålle? Är du på väg upp i passet bredvid Ruohtestjåhkkå?

Nåväl, här är nästa bild. Vad heter dalgången som vi tittar in i här?

IMG_5435.jpeg

Det får bli denna bild. Vad heter sjön?
Fantastisk tur med vädret och otroligt att bada i sjön, rena swimmingpoolen.

Upplysningsvis om mitt tält här på bilden:.Jag köpte tältet 1987 i Canada eftersom det inte fanns lättviktstält i Sverige på den tiden.Hillebergs fanns inte. Tältet vägde 950 gram och var otroligt rymligt. Det höll i drygt tjugo år tills det blåste söner i småbitar i Sarek året efter detta 2006.Det hette ”Phreeranger XB2”

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips