Gissa position

Nu kom vi ännu närmare, men sjön på min bild ligger lite längre norrut än en gång...och är större än Sårjåsjaure.

Och bilderna är tagna med teleobjektiv, så de Norska fjällen är en bit bort.....

/ Stefan

Knepigt, men säger Virihaure alternativt Vastenjaure men jag får ändå inte till geografin riktigt för sjöarna och bilderna. Men det kanske tillkommer fler ledtrådar efter dessa gissningar i alla fall :D

Det är inte så långt kvar till... vad? Vad finns snart till vänster (förutom sten och växtlighet)?

IMG_20230829_144953.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Japp! Det stämmer bra.
Vi hade gått i regn hela dagen och där och då dök stugorna upp. En påse gott och blandat inhandlades och det var den godaste gott och blandat påsen någonsin :)

Nästa bild!

Vi ska längre norrut.
Dalgången nedanför är lättillgänglig men verkar ändå inte vara så populär vad jag förstått. Vacker dalgång samt platå där jag befinner mig (runt 1000m höjd).

(Och det var även uppfriskande att få ta del av den i andra inlägg så avhandlade platsen ;) )

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.