Gissa position

I teorin borde det ju gå att hitta. Det ser ut som en småstor sjö på "snällt" kalfjäll, med tre in- eller utflöden(?) på en och samma sjösida, och de vattendragen sträcker sig över en slätt... Men det var inte lätt det här!

Min vilda chansning är därmed Pieskehaure, här.
Helt rätt, det är Lajrosläddo vi ser i bild vilket jag trodde skulle vara rätt igenkännbart, men vinkeln är kanske lite ovanlig. Kan tipsa om den lilla udden också, det är rejäl utsikt åt alla håll. Fjärde ledtrådsbilden hade varit åt sydväst med en väldigt distinkt dubbeltopp:

gp110.jpg

Nästa bild är din!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Först så tänkte jag mycket på ett ställe på Kungsleden som liknade det på bilden. Men när du berättade att det inte var på något huvudstråk. Då fick jag tänka om. Jag tycker nu att det påminner ganska mycket om Västtopparna vid Ahkka här

Nej det stämmer inte. Den där färdvägen vid Västtopparna vid Ahkka definierar jag verkligen som ett huvudstråk, för där går det en välupptrampad stig och jag mötte minst 10 vandrare där i somras. Så nej.

Inget huvudstråk, ingen stig, inga mänskomöten, välomskrivet vägval.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.