Gissa position

I teorin borde det ju gå att hitta. Det ser ut som en småstor sjö på "snällt" kalfjäll, med tre in- eller utflöden(?) på en och samma sjösida, och de vattendragen sträcker sig över en slätt... Men det var inte lätt det här!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Min vilda chansning är därmed Pieskehaure, här.
Helt rätt, det är Lajrosläddo vi ser i bild vilket jag trodde skulle vara rätt igenkännbart, men vinkeln är kanske lite ovanlig. Kan tipsa om den lilla udden också, det är rejäl utsikt åt alla håll. Fjärde ledtrådsbilden hade varit åt sydväst med en väldigt distinkt dubbeltopp:

gp110.jpg

Nästa bild är din!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Först så tänkte jag mycket på ett ställe på Kungsleden som liknade det på bilden. Men när du berättade att det inte var på något huvudstråk. Då fick jag tänka om. Jag tycker nu att det påminner ganska mycket om Västtopparna vid Ahkka här

Nej det stämmer inte. Den där färdvägen vid Västtopparna vid Ahkka definierar jag verkligen som ett huvudstråk, för där går det en välupptrampad stig och jag mötte minst 10 vandrare där i somras. Så nej.

Inget huvudstråk, ingen stig, inga mänskomöten, välomskrivet vägval.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.