Gissa position

Känner inte direkt igen topparna så plockar fram kartan... En gissning helt utifrån former och antal dalgångar: Kan bilden vara tagen någonstans i de här kokarna? Ett par dalgångar bort ser vi då Pårtemassivet eller snarare topparna norr om Pårtemassivet, Tvillingryggen mm.

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Här kanske?
härkanske.jpg

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Jag har varit uppe på Gådoktjåhkkå en gång och kom ner via Gådokgájsse, så din bild var förstås bekannt. Min första bild visar kammen upp till Gådokgájsse med pricken på förtoppen 1532m, min andra bild är från toppen 1532m, man ser tex Bálgattjåhkkå, Lullihatjåhkkå och Skájdetjåhkkå.

Lite bråttom fick jag, att hinna gissa före Hanna :)

Nästa bild, vad heter dalen som ses där nere?
IMG_5640.JPG

Senast ändrad:
Javisst, Ballinriehppi och Ballinvaggi, bilden tog jag på vägen ner från toppen 1776 m, här:

Har du möjligen redan nya bilder, som vi näst kunde försöka att gissa på?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.