Gissa position

Jag tänkte att det blir för lätt med ledtrådar, ni som varit där borde känna igen passagen. Men kanske upplevde jag den mer utmärkande vid min passering tidigt på säsongen med mycket snö kvar. Övergång av det lilla vattendraget funkade precis nedan det snökantade vattenfallet. Det var hyfsat strömt, halt och speciellt med de långskurna hällarna, och därför minns jag platsen väl. Ser det annorlunda ut här när snön smält bort, tro?
 
Jag gissar på söder om Lappland. Egentligen ingen bra anledning till varför jag gissar på det men ser att det är ganska skiffrigt berg i bilden, kan säkert finnas på fler ställen men jag har sett liknande i Jämtland.?
 
Jag har ingen aning. Istället för skarpa gissningar bidrar/fegar jag vidare som en katt kring het gröt:
Är det över 1400 m. ö. h?
 
Jag gissar på att det är på övre delen av Noajdejågåsj, precis nedanför Luohttolahko. Där finns det en hel del skiffer och när jag kikar på Google earth så finns det en plats som liknar den på bilden här
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.