Gissa position

jamen precis! spanar drömmande mot fjällen norr om torneträsk, efter en fin tur i fjällen söder om torneträsk!

är det nån som känner till historien kring en fransk expedition som letade europas nordligaste ände, och på nått sätt hamnade i obefinstlig sikt ute på udden(som ser ut som en ö) utanför stenbacken? nått om att dom trodde dom nått resans ände och lämnade en metallplaket eller nått med nån inskrift på ute på rasacohkka eller bieskecohkkas strand. vore kul att veta mer om det.

nästa bild!

jamen precis! ...
nästa bild!
Nästa bild kommer här, vad är höjden på det här fjället?
IMG2011.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nej, inte i Sarek.
jag tror du står på nallu och fotar topp 1884 och att västra bossosglaciären skymtar på första bilden.
Jag godkänner det här svaret, fastän toppen är numera 1894. Och jag står inte på Nallo, utan det är en drönare som flög upp och tog bilderna.

Vi stod här:
DJI_0686.JPG

Och Västra Bossosglaciär var här:
IMG_3082.JPG

Så, nästa bild var så god!

Senast ändrad:
ja nu ser jag det är annan höjd än på min karta. vilken månad var ni där? alltid spännande se snöläget olika månader.
lägger in två bilder på samma topp som bonus, en tagen från toppen av sielmatjåkka med topp 1894 rakt ovanför termosen min, och en tagen från pyramidens topp med unna räitavaggis mäktiga stup i förgrunden och topp 1894 i horisonten. kul med olika vinkar. från en underbar skidtur nu i april.
IMG_0933.JPG
IMG_1044.JPG

jag har en massa fjällbilder men känns som att jag har lagt upp en drös nu på senaste så jag lämnar över till nån annan som får ta chansen! ni som följer tråden men inte testat lägga upp en bild gör det nu! behöver ju inte va nått lika skrytigt som ovan! och skogsnära fjäll eller mera bebygda fjällområden eller vad somhelst.

vi får se vem som tar chansen, var så god!

Tack
jag har en massa fjällbilder men känns som att jag har lagt upp en drös nu på senaste så jag lämnar över till nån annan som får ta chansen! ni som följer tråden men inte testat lägga upp en bild gör det nu! behöver ju inte va nått lika skrytigt som ovan! och skogsnära fjäll eller mera bebygda fjällområden eller vad somhelst.

vi får se vem som tar chansen, var så god!
Tack snälla, då tar jag chansen.

Var står jag?

Bilagor

• DSC0132.jpg
    DSC0132.jpg
    1.3 MB · Visningar: 301

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.