Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det där är väl Påssustjåkka om jag inte misstar mig. Så då har du väl fotat från Sielmmatjåkka, vår ”nyaste” 2000-meterstopp. Jag hade gärna toppat när jag var där förra sommaren men jag avstod pga vädret. Berget var helt insvept i moln förutom i 10 retfulla minuter.
jamen det stämmer bra! En superfin tur i maj i år, helt ensam en lång fin dag upp på tjäktjatjåkka, nallu och sen sielmacohkka, i underbar snö! en sån dag som är den bästa dagen i livet just då, och som jag med snart ett halvlångt liv fått uppleva flera flera gånger! lyx.
lägger in en vybild från toppen med första namnlösa toppen och rännan, och en bonusbild på mina skidspår ner från sielmacohkka. magiskt!
och testar dendär kartidén så jag också tyckte va väldigt bra!
Står du möligen lite sydväst om Vålåstugorna? Blickriktning syd eller sydväst
Jag får visserligen inte ihop det riktigt, men det kostar ju inget at gissa ;-)
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar