Gissa position

ok en annan vinkel på förra bilden.frågan är vart jag står och tar bilden. toppen med rännan har inget namn på kartan, men det har toppen jag står på.
IMG_0916.JPG
 
ok det var kanske en svår nöt att knäcka! här är en bild åt ett annat vädersträck som kanske kan hjälpa. vilken topp står jag på norr om ritsem?
IMG_0920.JPG
 
Det där är väl Påssustjåkka om jag inte misstar mig. Så då har du väl fotat från Sielmmatjåkka, vår ”nyaste” 2000-meterstopp. Jag hade gärna toppat när jag var där förra sommaren men jag avstod pga vädret. Berget var helt insvept i moln förutom i 10 retfulla minuter.

/ F
 
jamen det stämmer bra! En superfin tur i maj i år, helt ensam en lång fin dag upp på tjäktjatjåkka, nallu och sen sielmacohkka, i underbar snö! en sån dag som är den bästa dagen i livet just då, och som jag med snart ett halvlångt liv fått uppleva flera flera gånger! lyx.
lägger in en vybild från toppen med första namnlösa toppen och rännan, och en bonusbild på mina skidspår ner från sielmacohkka. magiskt!
och testar dendär kartidén så jag också tyckte va väldigt bra!


och inser att jag har lite för få nya fjällbilder från barmarksäsong så ska bege mig till fjälls snarast!
 

Bilagor

  • IMG_0914.JPG
    IMG_0914.JPG
    2.2 MB · Visningar: 60
  • IMG_0963.JPG
    IMG_0963.JPG
    3.4 MB · Visningar: 94
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.