Gissa position

Det där är väl Påssustjåkka om jag inte misstar mig. Så då har du väl fotat från Sielmmatjåkka, vår ”nyaste” 2000-meterstopp. Jag hade gärna toppat när jag var där förra sommaren men jag avstod pga vädret. Berget var helt insvept i moln förutom i 10 retfulla minuter.

/ F

jamen det stämmer bra! En superfin tur i maj i år, helt ensam en lång fin dag upp på tjäktjatjåkka, nallu och sen sielmacohkka, i underbar snö! en sån dag som är den bästa dagen i livet just då, och som jag med snart ett halvlångt liv fått uppleva flera flera gånger! lyx.
lägger in en vybild från toppen med första namnlösa toppen och rännan, och en bonusbild på mina skidspår ner från sielmacohkka. magiskt!
och testar dendär kartidén så jag också tyckte va väldigt bra!

och inser att jag har lite för få nya fjällbilder från barmarksäsong så ska bege mig till fjälls snarast!

Bilagor

• IMG_0914.JPG
    IMG_0914.JPG
    2.2 MB · Visningar: 150
  • IMG_0963.JPG
    IMG_0963.JPG
    3.4 MB · Visningar: 179
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Står du möligen lite sydväst om Vålåstugorna? Blickriktning syd eller sydväst
Jag får visserligen inte ihop det riktigt, men det kostar ju inget at gissa ;-)

Får inte heller ihop det riktigt, men gissar på att vi ser västra sidan av Predikstolen i fjärran. Taget mor norr från leden söder om Fältjägaren

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.