Gissa position

Aha! Du är i Basstavágge, östra sidan. Känner igen Basstavárasj.
Östra Basstavágge är rätt, men vi ser faktiskt inte Basstavárásj här, utan Lulep Basstaskájdásj (bägge bilderna) och Basstatjåhkkå (andra bilden). Här är en bild lite längre upp i dalen där även Basstavárásj framgår längst till höger i bakgrunden:
Basstavagge18.jpg


Oavsett vilket är alltså det omtalade hindret jokken från Skájdásjvágge. Varsågod nästa!
 
Det här är ingen ny gissning, bara ett tips som jag tror kan göra Gissa position lite mer intressant. Markera var fotot är taget i Min Karta som exempelvis Bierikvárásj
https://minkarta.lantmateriet.se/pl...approfile=karta&background=1&boundaries=false. Härifrån kan den som öppnar länken orientera sig i kartan, visa flygbilder och mycket annat.
Bästa förslaget på år och dagar. Hoppas tråden anammar detta när de bekräftar rätt svar.
Jag är mest följare av tråden, då jag sällan kan, men kul att se bilderna. Så mycket roligare om man sen kan se på kartan vart platsen sen var. De samiska namnen gör att jag själv sällan orkar kolla upp, även om jag är nyfiken. Håller tummarna för detta fantastiska förslag. :D
 
Bästa förslaget på år och dagar. Hoppas tråden anammar detta när de bekräftar rätt svar.
Jag är mest följare av tråden, då jag sällan kan, men kul att se bilderna. Så mycket roligare om man sen kan se på kartan vart platsen sen var. De samiska namnen gör att jag själv sällan orkar kolla upp, även om jag är nyfiken. Håller tummarna för detta fantastiska förslag. :D
För den som inte är bekant med hur Min Karta fungerar finns det lite instruktioner här - https://www.utsidan.se/blogs/bees/om-att-publicera-kartor-pa-utsidan.htm
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.