Gissa position

Jag tror vi ser sjön Álggajávrre med Álggavárre där bakom och Álggavágge till höger. Forsen skulle då kunna vara Rissájåhkå. Fin bild hur som helst.

Jag tror ni har sett alla bilder jag har, och vissa två gånger. Hoppas få nya foton i sommar. Tills dess hoppas jag någon annan har en spännande bild att visa!

Jag tar chansen :)

Myggfritt 31 juli 2019.png

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Är det någon som vågar sig på en gissning på ett område någonstans norr om Hemavan, till att börja med? :geek:

Borde ju gå at komma fram till sjöns namn efter tre, fyra gissningar även om den inte ligger vid någon av de stora vandringslederna.

Tjaa, jag tycker att landskapet påminner en hel del om Padjelanta. Så jag drar till med Arajavrre som en första gissning…. har ett minne av en liknande strand i östra änden av den sjön.

/ Stefan

Tjaa, jag tycker att landskapet påminner en hel del om Padjelanta. Så jag drar till med Arajavrre som en första gissning…. har ett minne av en liknande strand i östra änden av den sjön.

/ Stefan
Det påminner om Padjelanta och det ÄR Padjelanta.
Du gissar (?) på Arajavrre och det ÄR Arajavrre.
En fantastisk plats på jorden.

Bilden är tagen på en vandring 2019, från Rago i Norge till Änonjalmme. En tur som jag verkligen kan rekommendera.
Bollen är din Stefan!

Jo det är en riktigt fin tur du gjorde.

Det var som rackarn att den chansningen gick hem. Tältade i och för sig precis vid den stranden, men det var för 25 år sedan....

Vilken topp är vi uppe på nu då:

IMG_0508.JPG

Stefan

Har tyvärr inga fler bilder att bidra med då jag bara haft med mig kamera på en tur i Sverige.
Med det sagt... Detta liknar verkligen miljön på familjens sportslovsresor till Hamra/Tänndalen. Kan det vara i Härjedalen, nära den norska gränsen?

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.