Gissa position

Är det någon som vågar sig på en gissning på ett område någonstans norr om Hemavan, till att börja med? :geek:

Borde ju gå at komma fram till sjöns namn efter tre, fyra gissningar även om den inte ligger vid någon av de stora vandringslederna.
 
Tjaa, jag tycker att landskapet påminner en hel del om Padjelanta. Så jag drar till med Arajavrre som en första gissning…. har ett minne av en liknande strand i östra änden av den sjön.

/ Stefan
 
Tjaa, jag tycker att landskapet påminner en hel del om Padjelanta. Så jag drar till med Arajavrre som en första gissning…. har ett minne av en liknande strand i östra änden av den sjön.

/ Stefan
Det påminner om Padjelanta och det ÄR Padjelanta.
Du gissar (?) på Arajavrre och det ÄR Arajavrre.
En fantastisk plats på jorden.

Bilden är tagen på en vandring 2019, från Rago i Norge till Änonjalmme. En tur som jag verkligen kan rekommendera.
Bollen är din Stefan!
 
Jo det är en riktigt fin tur du gjorde.

Det var som rackarn att den chansningen gick hem. Tältade i och för sig precis vid den stranden, men det var för 25 år sedan....

Vilken topp är vi uppe på nu då:

IMG_0508.JPG

Stefan
 
Har tyvärr inga fler bilder att bidra med då jag bara haft med mig kamera på en tur i Sverige.
Med det sagt... Detta liknar verkligen miljön på familjens sportslovsresor till Hamra/Tänndalen. Kan det vara i Härjedalen, nära den norska gränsen?
 
Senast ändrad:
Det är en helt korrekt gissning. Så då återstår bara att gissa vilken topp i Härjedalen nära Norska gränsen det är 😉

Kan även tipsa om att om du gillade att vandra Rogen-Änonjalmme så är norra Padjelanta väl värt ett besök.

/ Stefan
 
Jag är på resande fot och har då inga bilder tillgängliga. Jag lämnar öppet för den som vill att lägga upp nästa bildgåta.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.