Gissa position

Ingen dålig gissning. Det finns visserligen en hel del likheter, men vi ser inte Marsfjällen.
Perspektivet är förresten något ovanligt i det här sammanhanget.

Ingen dålig gissning. Det finns visserligen en hel del likheter, men vi ser inte Marsfjällen.
Perspektivet är förresten något ovanligt i det här sammanhanget.
För att jag för ovanlighetens skull ska få in en gissning (troligen felaktig) för så säger jag istället att berget vi ser längst till höger är stor anahögen i anarisfjällen, och att du står nedanför hundhögen i oviksfjällen.

Landskapet är rätt gissat, Jonity, men det är Sauvakavelija som har rätt. Skäckerfjällen sett från Norge, ca 1 mil norr om Sandvika. Fjället längst till höger är alldeles korrekt Lill-Anjeskutan.

Nästa bild!

Ja, vi hade liknande bild ett par år sedan av Knaper #14,770
Jag har inte så många fjällbilder, men ska försöka med den här, vad heter dalen där nere?
IMG_4252.JPG

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Fascinerande, hur du kommer ihåg gamla bilder!
Jag vet inte vad dalen heter. Men för att börja med, så gissar jag att vi är norr om Kvikkjokk.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.