Gissa position

Ja ibland får man ett känsla att känna igen en plats även efter (för) många år.
Som vanligt: Var?
Gissa.jpg
Om någon kan berätta om vattenmätarens historie så är jag interesserat - men visst måste man först veta var jag hittade den.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tja, där finns ju några sjöar att välja mellan. Terrängen liknar den vid Råvejávrre. Är vi i de trakterna, kanske 900 - 1000 meter över havet?

Nej det liknar inte terrängen vid Råvejávrre, det ät terrängen vid Råvejávrre. :)
Vattendjupsmätaren finns i närheten av stenbron vid sjöns östra ände.
Tyvärr var vädret gannska ostadigt när jag var där, annars hade jag tanken att utforska området liten mer, men så blev det bara en eftermiddag och en natt där.

Vilken tur! Men jag vet inget närmare om pegeln, vattenståndsmätaren. Den ser ju ut att ha funnits här några år. Ny bild igen, vad heter sjön?

Foto0393.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips