Gissa position

Rautåaive2015 425.JPG

En vy till

Jag tycker det ser ut som gränssjöarna ovanför Hellmobotten. I så fall står du kanske på toppen av Tjårok på Norska sidan?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kan inte annat än hålla med Erik, men med tanke på att titeln på bilden är Rautåaive2015 (syns om man håller mus-pekaren över bilden) så gissar jag på Ravdoajjve som toppen stavas enligt lantmäteriets karta...

/ Stefan

För att du ska få något svar så gissar jag att du fiskar i övre delarna av Valldajåhkå!

Så var det, ända uppe vid strandkanten på Njallajavrre. Berget i bakgrunden blir följaktligen en liten del av Skadjevarre, som i sin helhet dominerar bild #16,813. Har du ny bild som du vill lägga upp, Bastolt, eller ska vi låta det vara fritt fram för den som känner sig manad?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips