Gissa position

Ojojoj nu är jag också med i matchen:).
Din bild är som en kopia av den jag tog när jag var vid samma ställe!
Jag kommer åka bort tidigt imorgon och blir borta en vecka men tänkte jag
skulle lägga upp en bild som ni får gissa på.
Var står jag när jag tar fotot och vad heter jåkken där nere i dalgången?
01.jpg

Ojojoj nu är jag också med i matchen:).
Din bild är som en kopia av den jag tog när jag var vid samma ställe!
Jag kommer åka bort tidigt imorgon och blir borta en vecka men tänkte jag
skulle lägga upp en bild som ni får gissa på.
Var står jag när jag tar fotot och vad heter jåkken där nere i dalgången?Visa bilaga 38587
Jag tror att du är vid meditationsplatsen i Kieronbacken och att vattnet är Kamajåkka.

Hej!
Ännu en bra gissning men den är också fel.
Jag har försökt ta vägen via prinskullen upp till övre Njoatsosvagge ett antal år nu men tyvärr av olika anledningar har det inte blivit så än. Finns på min "göra" listan.
Dags för en ledtråd:
Jag har ju lagt upp lite bilder från olika fjällvandringar jag gjort på min sida här på Utsidan, denna bild är alltså tagen under en av dom fjällvandringarna, den är dock ej visad förut.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag var lite rädd att den frågan skulle komma, för nu blir jag ju tvungen att avslöja att bara två av de tre eftersökta topparna, ligger norr om Ritsem! :)

Helt rätt! Kallak och Rieppetjåkkå ligger strax norr om Ritsem, medans Slätotjåkkå ligger några hundra meter söderut, och faktiskt hamnar söder om!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.