Gissa position

Ok tältplats och hyfsat väder. Stunder att minnas nu i regnig januari. Ny bild, vilken glaciär ser vi?

IMG_20210820_182130.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nämen vad kul att jag gissade rätt i mitt första inhopp i tråden. (Efter att ha följt den i ett årtionde...)
Jag såg glaciären på nära håll då jag tog omvägen runt Boajsátjåhkkå för några år sedan. Trevligt med lite högalpin/arktisk känsla som omväxling till grönskan nere i dalgångarna på vandringarna!
-Samma resonemang ledde mig till platsen för min bildgåta.
Så var är då denna vindpinade och kyliga avkrok till tältplats?
Gissa1.jpg

Senast ändrad:
skulle kunna vart trollsjön, men borde vara mer grönt då? jag gissar på trollsjön för 4700år sen. kul du gissade rätt på förra! jag följde också tråden länge innan jag gissade. fin tråd.

Fin bild! Stämningen påminner om de turer jag brukar göra i norska fjäll i maj månad. Då släpper jag bildbidraget vidare till den som känner sig hågad.

Medan vi väntar på nästa bild kanske Sauvakavelija kan berätta om hur man tar sig fram den här årstiden? Håller snön verkligen att gå på, eller har du snöskor med dig? Eller rentav skidor? Normalt brukar man ju avråda från turer i högfjällen från mitten av maj till midsommar pga mycket smältvatten och bristande snöfält. Jag tror vi är flera som undrar över detta. Tack på förhand!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips