Gissa position

ursäkta dålig bildkvalite men här är lite mer utzoomad bild.

Bilagor

• utsidan beskur.png
    utsidan beskur.png
    194.4 KB · Visningar: 87
jajemen rätt plats!
Svarta väggen rakt nedanför Kebnekaises nordtopp som den kallas. en spännande vägg med stor klättringspotential, och ett stort gulmålat märke som glaciärforskarna målade dit när dom började mäta massbalansen på storglaciären för kring 70 år sen. Märket målades där glaciären mötte väggen, men nu är märket 50 meter upp på svarta väggen, eller storglaciären är 50 lägre än när mätningarna började.
för några år sen förbättrades den gula färgen av två våghalsiga glaciärforskare som klättrade upp på två zickzackiga replängder med slappa stegjärn. kolla efter märket nästa gång ni är i krokarna! gult, runt, stort som dörren på en 240.

nästa bild!

Bilagor

• IMG_1016.JPG
    IMG_1016.JPG
    111.5 KB · Visningar: 89

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag vet inte om han menar en dörr på en Volvo 240-modell. Det är det enda jag kommer på. (y)
[QUOTE="maswan1, post: 881103, member: 80351"
Juobmotjåhkkå?
Vägen, kraftledningen, och dammen vid det övre magasinet gav mig ledtrådar, om de nu har riktats rätt.
[/QUOTE]

Jasså, en gammal Volvo, dem ser man inte ofta i trafiken här i Finland nuförtiden.

Juobmotjåhkkå är rätt, skarpsynt av dig, jag såg inte de där ledtrådar :) Nästa bild, var så god!

Senast ändrad:
[QUOTE="maswan1, post: 881103, member: 80351"
Juobmotjåhkkå?
Vägen, kraftledningen, och dammen vid det övre magasinet gav mig ledtrådar, om de nu har riktats rätt.

Jasså, en gammal Volvo, dem ser man inte ofta i trafiken här i Finland nuförtiden.

Juobmotjåhkkå är rätt, skarpsynt av dig, jag såg inte de där ledtrådar :) Nästa bild, var så god!
[/QUOTE]

Jag vet inte om det är han menar med en 240. Du får se det som en gissning från min sida.

Ransarn gissar jag på kanske?

och jo precis en volvo 240 menade jag (drömmarnas drömbil en mossgrön höjd 245a eller mattsvart 745a med rött neonljus i och under med tonade rutor).
jag ska vara tydligare i fortsättningen om jag använder liknelser, vi har ju alla våra olika måttstockar och liknelser från våra olika bakgrunder och drömmar, vilket är fint!

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.