Gissa position

Jag överlåter åt någon annan att lägga upp ny bild. Sen har jag för mig att det finns en inofficiell överenskommelse att hålla sig inom Sveriges gränser, men det är sannerligen inte lätt att veta för det diskuteras ganska långt bak i tråden någonstans…
Den här frågan dyker upp då och då. Jag instämmer i din uppfattning och menar att det numera är praxis att det efterfrågade motivet ska finnas i Sverige. Men visst, fotografen kan stå i ett grannland, och inget hindrar förstås att grannlandets fjäll syns i bakgrunden.
 
Inom landsgränsen är nog en bra regel. Att den som gissar rätt tar ansvar för att tråden fortsätter är också en fin praxis. :) Nåväl, jag passar på och undrar vad detta är för en bäck?

P6270871.JPG
 
Jo det är mycket riktigt Rittakjåhkå, som börjar vid Sjabtjakjaure och Pårtestugan, rinner ner i Rittak, och sedan vidare ner i det stora Tjaktjajauremagasiet. Vidare mot nya bilder. :)
 
självaste kebabnekaise i bild. du står på södra utlöparn av kåkittjårro, ovarnför nikka men har inte sett nått röse där så vet inte exakt vilken topp. är ju som en rygg med många toppar. dålig cykelterräng desto bättre på skidor!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.