Gissa position

Ja det skall ju inte vara lätt hela tiden ;)
Nej det är inte Sarddávágge, där har jag inte varit till nu.
Vi skall längre norrut och även högre upp.

Henning
 
Om sjön inte har något namn är jag fel ute, men vi kanske kan komma lite närmare rätt svar om inte annat.
Jag chansar på Jogahismuotkkijávri.
 
Helt korrekt chansning.
Det är sjön jag tänkte på i början, men insåg senare att det väl är sjön norr om den (mellan sjöarna 980 och 992 på webkartan) man ser bäst på bilden.
Jag gick genom dalgangen mellan Nordkalottleden (mellan Hukejaure och Gautelis) och Kungsleden (Tjäktja - Alesjaure) denna dagen - fint område.

Nästa bild varsågod Jonas

Henning
 
Klurig bild! Det blev inte lättare av att Google Earths bilder från området var mestadels snötäckta. :)

Nu tycker jag det är dags för en bro igen. Var finns denna?
DSC06437.JPG
 
Skickligt av dig att ta förra bilden med så lite information! Imponerande insats.......

Här gissar jag att vi ser sjön Pieskehaure i fonden. I så fall kanske vi ser bron över utloppet från Vássjajávrre.
 
Skickligt av dig att ta förra bilden med så lite information! Imponerande insats.......

Här gissar jag att vi ser sjön Pieskehaure i fonden. I så fall kanske vi ser bron över utloppet från Vássjajávrre.

Tack! Så värst skickligt vet jag inte om det var. Det karga landskapet och ledtrådarna hjälpte till att begränsa sökområdet.

Och visst är det bron över utloppet från Vássjajávrre! Varsågod att lägga upp nästa bild.
 
Ett elegant foto! Om jag minns rätt så fanns här tidigare en sommarbro. Jag tror faktiskt man ser ett fundament till den till vänster i bild. Ny bild, var tältar jag någonstans?
IMG_20210817_174213.jpg
 
Kan det vara vid Luohttojåhkå mån tro? Har inte gått där men har för mig att det funnits en bro där. Det ser ju ut att stämma hyfsat med kartan.
/LasseÅ
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.