Gissa position

Brist på knepiga bilder, den här bildfrågan blir troligen inte så långvarig. Vad heter jåkken nere i dalen?
IMG_0442 (2).JPG

Var ju faktiskt en ledtråd att den troligen inte blir så långvarig ;) då kan det ju inte vara var som helst.
Gick ju västra leden bara en gang för mer än 20 år sen....

Nästa bild och den vanliga frågan, beskuren för att inte vara för enkelt, men även jag räknar att vi fr en ny bild snart: Var?
0050 beskuren.jpg

Henning

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det ser ut som tråden avstannat sedan ett tag. Jag dristar mig därför till att lägga upp en ny bild att grunna på.

Var är den här bilden tagen? Och vilken märkvärdig skapelse har fotografen 50 meter bakom ryggen?

otyjhfgh90569.jpg

Ledtråden får mig att tänka på Skedbrostugan och den trägubbe som finns där.
Nej, vid Skedbrostugan är vi inte. Vi skall norrut och kameran pekar mot nordväst.

Jag håller för övrigt med om att Skedbrogubben kan klassas som en märkvärdig skapelse. Men den här är kanske mer... spirituell. Åtminstone officiellt.

Senast ändrad:
Viktoriakyrkan vid Överst-juktan?
Javisst, perfekt. Bilden visar en vy över Överst-Juktan och med märkvärdighet avsågs Viktoriakyrkan. Men det slog mig att det egentligen inte är byggnaden utan dess placering som är märkvärdig. Den står där i skogen för sig själv. Det finns ingen by i närheten. En vandringsled passerar förbi kyrktrappan.

Varsågod, nästa bild.

p.s. Och så ett 'ursäkta' till Celeste_26 för brott mot trådprotokollet.

Ok, allt är en fråga om perspektiv, jag kan tycka att den där kyrkan är mer rätt placerad än de flesta... :) Trådprotokoll? Äsch, så länge alla är hövliga mot varandra så behöver väl inte resten vara så inrutat?

Nåväl, på vad sitter den här herren? (...Och det krävs mer än "en sten" som svar för att få godkänt... :) )
DSCF3191_crop.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.