Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Var ju faktiskt en ledtråd att den troligen inte blir så långvarig då kan det ju inte vara var som helst.
Gick ju västra leden bara en gang för mer än 20 år sen....
Nästa bild och den vanliga frågan, beskuren för att inte vara för enkelt, men även jag räknar att vi fr en ny bild snart: Var?
Javisst, perfekt. Bilden visar en vy över Överst-Juktan och med märkvärdighet avsågs Viktoriakyrkan. Men det slog mig att det egentligen inte är byggnaden utan dess placering som är märkvärdig. Den står där i skogen för sig själv. Det finns ingen by i närheten. En vandringsled passerar förbi kyrktrappan.
Varsågod, nästa bild.
p.s. Och så ett 'ursäkta' till Celeste_26 för brott mot trådprotokollet.
Ok, allt är en fråga om perspektiv, jag kan tycka att den där kyrkan är mer rätt placerad än de flesta... Trådprotokoll? Äsch, så länge alla är hövliga mot varandra så behöver väl inte resten vara så inrutat?
Nåväl, på vad sitter den här herren? (...Och det krävs mer än "en sten" som svar för att få godkänt... )
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer