Gissa position

Bra bild att gissa på, tycker jag. Svår, javisst, men med successiva ledtrådar blir det ju lättare. Är du möjligen någonstans i Kultsjödalen?

Jag har ingen aning om vart fotot är taget, men vill bara säga att jag (och säkert många andra) uppskattar att tråden hålls igång och spännande bilder läggs upp! Superkul även om det ibland är långt mellan gissningarna. Ibland lätta och ibland svåra bilder, och vad som är lätt eller svårt är ju väldigt subjektivt och det är ju det som är kul!

Fortsätter följa med spänning och nyfikenhet, och ibland nån gissning.

Superfin tråd dethär!

Rätt. Första bilden är tio minuter vandring upp från parkeringen vid Umasjö.
Renoverade stugan är Jirestugan och stora fjäll att vandra runt är Norra Storfjället.
Jag ha vandrat en gång från Laisaliden via Syterstugan och topptur till Norra Syrertoppen och sen ner till Umasjö. Andra gången från Umasjö via Jirestugan till Glimmerstugan t/r. Båda turerna med övernattning i tält.

Vad är det för toppar man ser?
_20210621_221036.JPG

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ser ut som Storsylen och Lillsylen. Från sydsydväst, eller så, och dessutom fotat på ganska långt håll (från Helags kanske?) för det var en väldigt grynig bild.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.