Gissa position

Verkar som att ni är ute och njuter av det fina vädret istället för att sitta på nätforum :)

Efter att ha knallat några kilometer på stigen på bilden ovan slog vi nattläger med denna vy.
fjall3.JPG
 
Hmm, på den sista bilden torde det i alla fall vara Helags i bakgrunden. Kanske taget vid Ljungsjöarna.

Och därför gissar jag att stigen på bild två är taget i Holkendurrie....var iofs en 18-20 år sedan jag gick där, men jag har ett svagt minne av att man följen en sådan där sidomoränrygg där nere.

Men den första bilden är lurigare. Kanske är ni uppe i Härjångsdalen?

/ Stefan
 
Du är i rätt del av fjällen Stefan, jag misstänkte att Helags skulle vara lätt att känna igen. Bild 2 är inte Holkendurrie så som jag tolkar kartan, men det är nära nog. Bilden är tagen på stigen som går upp i Holkendurrie, men strax söder om själva dalgången, där det öppnar upp sig.

Men vi sitter inte vid Härjångsdalen. Inte heller tältade vi vid Ljungsjöarna.
 
Kanske satt ni lite nordväst om Miesehketjahkentjåånh, öster om Hulke och tittar mot Soenehketjärra?

Stämmer mycket bra. Jag vill minnas att vi satt vid raststugan vid Hulke när fotot togs, men kan inte svära på att det var så. Vi kan ha rört oss lite österut efter lunchen innan jag tog bilden.

Tredje bilden är från vårt nattläger 800m direkt väster från Ljungans raststuga. Älven breder ut sig där precis innan det smalnar av till en kort fors.

Bollen går över till dig.
 
Dåligt med gissningar. Får väl hjälpa till med en första ledtråd. Bilden är tagen mot nord-nordväst väldigt nära en led.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.