Gissa position

För att tala allvar, så tycker jag det var väldigt svårt, bilden verkar höra hemma lite varstans i vår underbara fjällvärld men för att sätta igång gissningarna och få mer information prövar jag med att gissa att vi är i norra Sverige

Hmm, Stora Sjöfallet kanske? Möjligen ser vi Rásek till vänster samt Giehpes och Sluggá mitt i bild. I så fall kanske du tältar i närheten av sjön 644?

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Hmmm, för 140 år sen, typ, ansågs ju Sulitelma vara högst i landet och föremål för turismsatsning från STF. Då är vi kanske i Varvvek-dalen, möjligen ser vi Labbá till vänster i bild? Men mer exakt vet jag inte.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.