Gissa position

vilka fjäll.jpg


Vart kan det här vara? Jag vet själv inte men vill få hjälp att lista ut. Min farfars far som målat, och han va mest i norra fjällkedjan men ochså mycket i Norge, känns ju norskt, eller Sarek, nån borde veta! Står inget på baksidan.

Vart? var? vars? varför? vilka? närdå? hurdå? varför inte?
/Tryggve
 
Den var svår den, blir spännande om du får något resultat...även om frågan inte riktigt följer gissa position standarden :)

Min gissning är tveklöst Norge. Tycker att det verkar vara på tok för stora glaciärer för Sverige...även om de var betydligt större förr. Tycker att det påminner en hel del om landskapet i Jotunheimen, men känner inte igen mig.

Påminner mig även om Sulitelma massivet sett från norr....

/ Stefan
 
En rödrostig Norrbottenbro, tror jag. Jag har aldrig besökt Laisstugan, men jag kan tänka mig att bron över Laisälven ser ut så här.
 
Ännu en plats jag måste besöka!

Ny bild kommer här. Vad heter sjön till vänster i bild? Som ledtråd kan sägas att molnen därframme döljer ett av våra mäktigaste fjällmassiv.
foto0240.jpg
 
Inte lätt när man inte vet vad som gömmer sig i molnen. Men någonstans i trakterna kring Gassalahko med blicken mot Sarektjåhkkå massivet?
Eller (om det är tillåtet med en andra gissning i samma inlägg) i östra Padjelanta kring Rissajaure, blickriktning österut?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.