Gissa position

Tyckte det såg bekant ut. Här kommer en vintrig bild och frågan är som vanligt vad är det som vi ser...

IMG_0128.JPEG

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
vilka fjäll.jpg

Vart kan det här vara? Jag vet själv inte men vill få hjälp att lista ut. Min farfars far som målat, och han va mest i norra fjällkedjan men ochså mycket i Norge, känns ju norskt, eller Sarek, nån borde veta! Står inget på baksidan.

Vart? var? vars? varför? vilka? närdå? hurdå? varför inte?
/Tryggve

Den var svår den, blir spännande om du får något resultat...även om frågan inte riktigt följer gissa position standarden :)

Min gissning är tveklöst Norge. Tycker att det verkar vara på tok för stora glaciärer för Sverige...även om de var betydligt större förr. Tycker att det påminner en hel del om landskapet i Jotunheimen, men känner inte igen mig.

Påminner mig även om Sulitelma massivet sett från norr....

/ Stefan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.