Gissa position

Hejsan, vacker bild!

Finns väl massor av platser det kan vara, men jag tycker att branten i bakgrunden liknar Bulkas, så jag får gissa att ripan sitter nere i Njoatsovagge.

/ Stefan
 
En fjällbjörk, en ripa och en bergbrant. Instämmer med Stefan, kan vara lite varsomhelst. Jag tror vi behöver fler ledtrådar. Är vi kanske längs en vinterled, t. ex. Kungsleden, eller ska vi söka ute i terrängen?
 
Söder om Kebnekaisefjällen, längs Kungsleden. Sannolikt sitter du i en varm stuga och fotar ripan med teleobjektiv. Kanske kan man få den här effekten från Syterstugan, i så fall med Norra Storfjället i bakgrunden?
 
Rätt stuga. Nåt teleobjektiv behövde jag inte. Ripan satt på en snödriva en bit utanför fönstret. Norra Storfället som bakgrund, en topp jag besökt två gånger. Båda gångerna startade jag i finväder, väl uppe var det dåligt väder.
Nästa bildgåta!
 
Vilken tur, fanns ju några stugor att välja mellan. Men ripan verkade bekant.

Jag fortsätter på temat "ovanliga fjällbilder". Här har spångläggarna gjort ett snyggt konstverk, tycker jag. Nästan poetiskt. Eller har de bara haft svårt att bestämma sig? Hur som helst, var är vi - på ett ungefär?
IMG_20200902_132337.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.